maanantai 1. huhtikuuta 2019

Sisäpiiriläinen vaalikentillä


Olen keskustellut muiden ehdokkaiden kanssa yhteisissä vaalitapahtumissa. En mainitse tässä pirkkalalaisia ehdokkaita, koska heidät tunnen liian hyvin.

Pyysin muutamia ehdokkaita, jos heidät valitaan eduskuntaan, edistämään kansalaisten osallistumisen mahdollisuuksia omissa puolueissaan. Ehdokas Esa Järvenpää (SDP) ja ehdokas Petri Rajala (Kok) olivat hyvin kiinnostuneita keskustelemaan ja kertoivat haluavansa kuulla enemmän mielipiteitä sekä valtakeskittymiä pois päätöksenteosta. Samoin teki Joni Kumlander (SDP), mutta hänet tunnen entuudestaan, joten jätän mainitsematta. Jocka Träskbäck (Kok) oli hauska, hän puhui niin paljon ja nopeasti, etten pysynyt perässä.

Töykein oli Arto Satonen (Kok), joka ei halunnut kuulla mitään. Hän kyllä aloitti kuuntelemisen, mutta kun tajusi, että olen ”Hjalliksen porukkaa”, niin ei halunnut kuulla enempää.

Sofia Vikmanin (Kok) kanssa olin samassa vaalipaneelissa, josta jäi minulle ja ainakin yhdelle kuulijallekin sama olo; hän puhuu paljon, mutta ei sano mitään. Samaisessa vaalipaneelissa loistivat Hanna Holma (Kesk) ja Heli Piirainen (Vas).

Pentti Hietasesta (KD Sit) en sano mitään, koska hän on vaan niin ihana ja se on subjektiivinen näkemys.

Olisihan minulla analyysiä Liike Nyt-ehdokkaistakin, mutta jätän seuraavaan kertaan. Huipputiimi meillä on, hauskoja kommelluksia ja uusia kaveruuksia. Jopa Yrjö Schafeitelistakin, vaikka hän onkin vaalikoneissani viimeinen ehdokkaani. Hänen kanssaan tasoitamme kansalaisdemokratiaa hyvin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti